Hei vaan! Minä oon Palle, minä olen demarinuori ja minä, just niin, juuri minä, olen ehdolla ensi kunnallisvaaleissa SINUN vaalipiirissäsi.

Tässäpä syyn miksi minuaa kannattaa äänestää. Kaikki nuorisopoliitikot tietysti nuoleskelevat nuorisoa potentiaalisena äänestäjäkuntana, mutta minä oon kehittänyt sen taiteenlajiksi asti.
Ulkonäöllisestikin olen petrannut oikeaan demarinuorilookkiin - päällisin puolin minut erottaa kokoomusnuoresta lähinnä naamassani kasvava tupsu, punainen huivi, kirpparilta ostettu vihreä takki, sekaisemmat hiukset ja repaleisemmat housut. Takki on etenkin tosihyvännäkönen, etenkin sillon kun otan sen pois melodisen hardcorecorebändini keikan encorella. Juuri niin, nykysin sosdempuoluekin on ROK.

Tärkeämpää on kuitenkin se mitä sanon. Kukaan ei osaa puhua minun kaltaista falskin setämäisyyden läpitunkemaa nuorisokieltä jota kuunnellessa on vaikea uskoa että olen vasta 25 enkä esimerkiksi 45 ja kouluja kiertelevä huumevalistaja tai nuorisopastori. Nuorisopastori siitä tulee itse asiassa väistämättä mieleen kun kuuntelee minua kertomassa miten SAK on oikeastaan aika kliffa juttu ja sosiaalidemokraattinen puolue on sinunkin puolellasi. Kai te ootte koulukirjoista tai dokkareista nähny kun Erkki Tuomiojaa rahdataan poliisiautoon? Mutkin raahattiin kerran poliisiautoon kun mä oikein selitin niille että nyt olis kamerat lähellä.

No mitä minä sitten sanon? Tämänkin olen virittänyt lähes taiteen asteelle. 60-vuotiaiden ammattiliittopomojen muodostama tuponeuvottelukomiteakaan ei pystyisi minun kaltaiseen viritysyritelmään nuorisoon vetoavasta ideologiasta, (jos ihmettelette vielä niin kyllä, minä ajattelenkin teitä 'nuorisona') joka sekoittaa nuorisovaltuustossa opittua skeittiramppibändikämppä-politiikkaa joukkoon tarkoin valittuja vasemmistoaatteita ja SDP'n puolueohjelmaa. Saasteet, imperialismi, nälänhätä - kaikkia näitä minä vastustan. Joskus voin vaatia näiden korjaamista heti hyvinkin kiihkeästi, enhän minä vielä ole päättävässä asemassa, ha ha ha! Yleensäkin ulkomaiden asiat ovat sydäntäni lähellä tavalla, josta näkee että tiedän kaikkien muidenkin ihmisten maailmassa haluavan just sitä mitä 25-vuotias demarinuori haluaa.

No miksi minä sitten olen demarinuori enkä vihernuori tai vasurinuori? Helvetti, jos näkisit minut SONKin saunaillassa kännipäissäni hoilaamassa Agit-Proppia sillai ironisesti voisit hetken jopa kuvitella minua radikaaliksi - ja miksipä ei? No, se on hyvä kysymys, ja siihen voi vastata vain toisella kysymyksellä - miksi vitussa kukaan olisi demarinuori? Vihervasurinuoreus on normaalia, kokoomusnuoreudenkin voi ymmärtää ja välillä jopa suvaita, ja keskustanuoreuskin on ainakin selitettävissä aivosyövällä jonka on aiheuttanut liiallinen alistuminen Kekkos-kultismille, joten miksi minä olen demarinuori?

Minäpä kerron. Jos olisin vasemmistonuori tai vihernuori niin teitä voisi jopa ihmetyttää se millainen noske minusta tulee sitten kun olen istunut eduskunnassa 20 vuotta. Paavo Lipponenkin jää toiseksi siinä miten nopeasti heitän ennen minulle niin tärkeät vasemmistoaatteet roskakoriin teknokratian ja kolmannen tien tieltä. Demarille se on ihan normaalia! Kaikki ymmärtää ja hyväksyy sen miten AFL-CIOn opintomatkan jälkeen Amerikka-kriittisestä nuorpoliitikosta on kuoriutunut innokas interventionismin kannattaja, ainakin silloin kun Amerikan johdossa ovat oikeanlaiset ihmiset. Mutta minä myös kasvan äänestäjieni mukana, ja vaikka nyt oletkin 20-vuotias tiedotusopin opiskelija jolle tärkeää on sukupuolen konstruktio postkolonialistisessa maailmassa ja se miten hyvin partatupsuni sopii miehekkääseen leukaani niin sitten kun olet 40-vuotias punatukkainen sosiaalityöntekijä jolla on 1.7 lasta niin voit luottaa että joka neljäs vuosi kerron sinulle miten lapsiperheiden kouluasema tässä maassa on ihan sairaalasta. Ilman partatupsua.

Ja hei, jos se ei toimi, mitä välii? Aina on tilaa myös yhdelle Erkki Tuomiojalle pönöttämässä ja älyköimässä ja ääniharavoimassa ilman mitään järkevää vaikutusmahdollisuutta. Täydellistä!

Mä olen Palle, ja mä oon kuningastiellä kohti menestystä. Tässon vielä keikkaflaijeri ja ilmanen drinksulippu. Sosiaalidemokraattisessa maailmassa kaikki keikkaflaijerit on ilmasia.