Mä muistan vielä sen kun mun seksuaalinen heräämiseni tapahtui. Mä olin ehkä 14-vuotias ja vaikka mä tiesin perustiedot ihmisen biologiasta ja puberteetista ynnä muista niin vielä mulla ei ollu syytä uskoa että ne pätis millään tavalla minuun. Mitkään tyttöjen - tai poikien, sen puoleen - kuvat mitä olin nähny ei ollu sytyttäny mua sillä tavalla, mutta sit, eräänä päivänä, se oli kai vuonna '97, Arvi Lind kertoo telkkarissa iltauutisissa että Lohjan kaupungin ja Lohjan kunnan valtuustot oli päättäny että nää kaks liitettäisiin yhteen, ja yhtäkkiä musta tuntuu tosi jännältä ja mä sanon äidille että meen nukkumaan, ja en muista unista siltä yöltä mitään mutta seuraavana aamuna peitot oli ihan tahmeet.

No mä en sit tienny että mitä ajatella, olin ihan paniikissa, eka mietin että ehkä mä vaan tykkään Arvi Lindistä mutta ei se toiminu, ei mitenkään, ja se oli tosi vaikeeta aikaa vuoteen 2001 mennessä. Sillon mä satuin lukemaan lehdestä että Jämsä ja Kuorevesi liittyy yhteen Jämsän kunnaksi ja voitte uskoa että mä vein sen lehden vessaan aika tuhdilla vauhdilla, ja sit mä vähitellen aloin hiffaamaan että joo, mulla todellakin oli kuntaliitosfetissi.

Kuntaliitosfetissi on siitä vähän hankala että kuntia liittyy yhteen aika harvoin, joten mä oon tottunu siihen että mun pitää fantasioida. Yleensä mä kirjottelen tarinoita tai piirtelen karttoja. Kaikilla kuntaliitosfetisisteillä on omat suosikkipartneriutensa. Mun on vähän vanhanaikainen ja yleinen - Lappeenranta/Imatra. Kai se johtuu siitä että mä synnyin Imatralla, mutta jotain tiettyä viehätystä siinä on. Sillon kun Saimaankaupungista keskusteltiin mä olin ihan onneni kukkuroilla, ja sit kun se hanke meni umpeen niin itkin ainakin kolme päivää, olin vaan ihan katatonisessa tilassa ja itkin, mut se meni onneks ohi. Onneks! Mä olin jo alkanu piirtää Saimaankaupungin vaakunaa ja kaikkee...

Mut tosiaan, sellasen kanssa on aika vaikeeta elää. Kukaan ei ymmärrä. Vanhemmille en ole edes kuvitellut kertovani. Ei ne tajuais, ei sit mitenkään. Kerran, 19-vuotiaana mä luulin että olin löytäny jonkun jolle uskoutua. Mun paras kaveri Kaisa kutsu mut luokseen ja sillä oli tosi vakava ilme ja se sano että hei Jari, mun on pakko kertoo sulle jotain, älä ota tätä väärin mut mä oon ruvennu miettimään että mä oon lesbo, ja sit mä ajattelin että ehkä viimeinkin joku ymmärtää, ja sit mä rupesin kertomaan sille mun kuntaliitosfetissistä, ja se katto mua tosi oudosti ja sano että ei olis uskonu että mä rupeen vittuilemaan sille nyt kun se on paljastanu mulle sielunsa. Me ei olla enää kavereita.

Onneksi on Internet. Monien keskustelujen saatossa mitä kävin muista aiheista mulle paljastu että on muitakin mun kaltasia. Aluks me puhuttiin sähköposteilla ja irkissä, mutta sit mä rohkaistuin ja perustin sivun http://www.geocities.com/~kuntaliitokset, ja sinne keskustelupalstan. Se oli yks mun elämän käännekohdista. Sinne mä saatoin kirjottaa kaikista mun fantasioista ja siellä mä sain tietää että hei, mä en oo yksin, mä en oo perverssi, mä oon normaali, nää on normaaleja asioita. Kuntaliitokset.

Te ette uskokaan millasia keskusteluja me ollaan käyty. Mä oon lukenu sellasta shittii että en olis voinu ikinä kuvitella. Vöyri/Maksamaa, Joensuu/Viinijärvi, kaikki on nähty. Tietysti mä pidän jonkintyyppisistä kuntaliitoksista enemmän kuin toisista. Jotkut ihmiset diggaa tosi paljon siitä että iso kunta nielee pienen kunnan itseensä, esim. Tampere/Nokia, mut musta siinä ei oo mitään romanttista, se on vaan sellasta omistamista. Mä tykkään enemmän siitä kun kaks kuntaa tai kaupunkia on tasavertasia. Ehkä mä oon vaan nössö näiden asioiden suhteen, mut mun mielestä kuntaliitosten pitää perustua just siihen tiettyyn tasa-arvon periaatteeseen.

Tästä on käyty paljon keskusteluja ja joskus oon miettiny että pitäiskö vaan bänniä se toinen osa, mut meidän pitää olla suvaitsevaisia, ei me muuten selvitä isossa pahassa maailmassa. Ja oikeestaan suvaitsevaisuus on hyvä juttu. Se kävi parhaiten ilmi siitä kun nimim. PutItInMyKunta pisti tarinan jota se mainosti että nyt on kirjotettu paras Helsinki-juttu koskaan ja mä vähän haukottelin että joojoo, kyllä Helsinki/Vantaa/Espoo/Kauniainen on niin nähty juttu, ei tästä saa mitään irti, mutta vittu se oli Helsinki/Tallinna ja meinasin viskata sen pihalle heti. Se oli varmaan pisin keskustelunsäie koskaan ja tunteet kävi kuumina mutta lopulta mäkin ymmärsin valtioidenvälisten kuntaliitosten eroottisuuden ja vähän aikaa sitten itse asiassa kirjotin sellasen aika hempeen Tornio/Haaparanta-tarinan. Se on yks mun suosikkitarinoista koskaan itseltäni.

Ei me kuitenkaan ihan kaikkee suvaita. Joskus joku vähän hämärämpi tyypi päätti että sen eka tarina käsittelis sitä että Hervanta EROTETAAN Tampereesta omaksi kunnakseen. Se lensi ulos ja nopeasti. Puistattaa vieläkin.

Suurimmaks osaks mä ja me muut KooÄllerit tunnetaan lähinnä netissä, mutta joskus me tavataan ihan oikeastikin. Ehkä muistorikkain oli se kun mä näin PutItInMyKunnan ekaa kertaa, me oltiin sen luona, se on siis nainen mut se ei nyt oo erityisen tärkeää, tai on se jossain määrin tärkeää koska se rupes lähentelee mua aika röyhkeesti, ja mä olin vähän silleen että hei, beibi, sä oot tärkee mut kai sä tiiät että jos siihen ei liity valtuustoäänestyksiä niin mä en syty, mut se vaan hihitteli ja vei mut makuuhuoneseensa ja jumalauta se oli ommellu kaks pukuu, toinen oli täsmälleen Imatran kunnan näköinen ja toinen Lappeenrannan, ja se oli se ilta jota te mundaanit varmaan pitäisitte mun poikuuden menetyksenä mutta mulle se oli se maaginen Arvi Lindin lähetys.

Mut joo, mä oon vihdoinkin sinut itseni kanssa. Jos te ette haluu hyväksyy mua niin ei se mua haittaa. Te voitte nauraa mulle koska oon erilainen, mutta mä nauran teille koska te ette koskaan hiffaa miten paljon eroottisempaa Akaan kaupungin muodostuminen on kuin jotkut karvaset ja limaset ihmisruumiit hieromassa toisiaan vasten. Ja ainakaan mä en oo homo.