KELAA TÄTÄ:

kaikki me, siis ihan kaikki, ollaan samaa massaa. Jos sä katot niinku supersäikeitä niin sä hogaat et me ollaan kaikki ihan samaa atomivaahtoa ja ihan samaa energiaa.

No mitäs toi sit tarkottaa? Se tarkottaa sitä et kun me soditaan mm. öljystä niin loppujen lopuks me soditaankin meitä itteemme vastaan! Okei, kuulostaa tosi oudolta, mä tiiän, mutta koska me kerran ollaan ihan pieni piste tässä loppumattoman äärettömän tosi suuressa maailmankaikkeudessa niin sit loppupeleissä kaikki ollaan loppujen lopuksi ihan samoja, joten semmoiset asiat kuin rasismi ovatkin ihan älyttömiä!

Mä tiedän että tässä maailmassa on tosi paljon vääryyttä. yli puoli miljoonaa naista ja lasta kuolee vuosittain synnytksen jälkeisiin oireisiin mutta mitä me tehdään? EI MITÄÄN! mitä sä teet? ET MITÄÄN! Tää johtuu siitä että meillä on niin helppoa kun on viihde ja internet ja meistä tuntuu siltä että ne ongelmat ei vaan oo yksinkertasesti meidän juttuja mutta kyl ne on! Meil ois kyky tehdä tästä maailmasta paljon parempi paikka jos me haluttais mutta kukaan ei vaan haluu tehdä yhtään mitään! Mun mielest on niin väärin et teidän korkeempi elintaso tms paska muka jotenkin oikeuttas sen et teidän ei tarttis välittää siitä miten paljon kurjuutta ihan tässä lähellä on!

No kuiteski sori et mä olin vähän aggressiivisen kuulonen mut mä oon vaan niin kyllästyny tohon paskaan. No joo mut ei nyt puhuta siitä. Mä just kerroin teille miten me ollaan kaikki niin lähellä toisiamme joten sitten mä aattelin kertoa vähän siitä miten me voitais lähestyä luontoa.

Kaikkihan me tiedetään et kaupunkinuoret on ihan erkaantuneita luonnosta eikä tiedä oikeesti juurikaan mitään mistään. Kato jotain porukkaa jossain festareilla ja sano sit mulle et ne tietäis jostain jotain, esimerkiksi siitä mitä puita niiden ympärillä kasvaa. Eivät ne pysty siihen koska ne ei ole ikinä sisäistäneet sitä miten se homma vaan niinku on! TÄÄ on mun mielestä tosi tärkeä juttu ja sen takii oiskin tärkeetä että koulussa lisättäs muummuassa biologian opetusta niin me tiedettäis vaikka ilmastonmuutoksesta enemmän. Meidän pitäis kaikkien tuntea tää luonto meidän omaksi jutuksi koska me ollaan tultu sieltä ja vaikka se pärjäis ilman meitäkin niin me ei pärjätä ilman sitä joten sitä pitää kunnioittaa sellasena kun se on.

Mä olin niinku vähän aika sitten sellaisella meidän tiedekunnan järjestämällä luontoretkellä tuolla Nuuksiossa. Se oli tosi kivaa, me oltiin teltoissa yötä paitsi ne jotka olivat sellaisessa tuvassa. Me paistettiin ruokaa nuotiolla ja puhuttiin siitä miten öinen metsä rauhoittaa. Mun mielestä just tommoset pienet jutut on se mitä jengi ei ymmärrä kun ne on vaan kaupungissa, mutta kyllä maaseudulla vielä kuulemma ymmärretään luonnon päälle ja tiedetään miten tärkeä asia se on vaikka susta ei ehkä siltä tuntuiskaan, koska olet rasistinen natsipaska