Funtsi siis, auton saa menee paljon nopeemmin jos sitä tuunaa! Mä olin juomassa kavereilla kaljaa ja siellä oli pari autoharrastajaa jotka kerto mulle tän. Mä tietysti innostuin ihan sikana, ja pyysin niitä jeesimään mun vanhan auton kanssa. No, kaverit tulee ja tekee jotain vitun häröö settii pari päivää ja nyt kun mä tuun takas mun auto on ihan saatanan magee! Se menee paljon lujempaa ja siin on ralliratti, koska sillä voi kai ajaa paremmin tai jotain. Aivan hel-VETIN siistii! Jonkun laskun ne kans mätkäs mut hei, kyl massii saa kun vähän yrittää.

Mä kattelin eilen netistä vähän kuvia. Jengi tekee kaikkee ihan sairasta kamaa, mäkin löysin jotain piirrustuksia jotka joku oli duunannu ja laittanu yhelle saitille. Vittu semmoset jätkät tai muijat pitäis vittu tappaa!! Mä en oo koskaan nähny ketään joka ois digannu siitä kamasta. Kun mä illalla sit kerroin kavereille et mitä mä olin nähny niin Oskari sano tietävänsä viel sairaampia juttuja... Voi vittu mikä jätkä! Kelaa, kattoo ny jotain semmosta hirveetä piirrettyä pokea. Mulle riittää mun pari dvd:tä silloin ku muija on pidempään poissa. Se kyl tietää et mä katon pokee joskus mut se ei oo sanonu mitään ja mä oon piilottanu ne dvd:t mun hyllyyn aika hyvin.

Olin kans yks päivä juomassa kavereiden kaa bissee ja aateltiin että voitais kirjoittaa kirja. Se kertois meistä, mun pitäs kuulemma kirjottaa se koska ne sano et toisin kuin ne mä osaan kirjottaa. Sen kirjan nimeks tulis "Aurinko ja varjo" ja se kertois vaan siit mitä me ollaan tehty, eli ei paljon mistään. Mut Eeno on lukenu vähän kirjoi ja sano et just sellanen arkipäivän dramatiikka jossa on vähän huumoria messissä on nykyään aika kova juttu. Mä en oo hirveän hauska jätkä mut mä aattelin et jos me yhdessä kelailtais niin varmaan joku saattais muistaa jotain hauskaa jota on tullu toilailtua, vaikka Raumanmerel. Meil on sellanen perinne et me mennään aina Raumanmeren Juhannukseen ja sit paluumatkalla ollaan yks yö Oskarin landella. Kuunnellaan vähän musaa ja juodaan kaljaa ja saunotaan ja pelataan pokeria.

Pokerist tuli mieleen. Nykyään on ihan sikana juttuja siitä kuinka jengi pelaa netissä pokeria rahasta. No, mä oon pelaillu sitä aika paljon tän pienen ikäni aikana ja tossa yks ilta kun olin kavereil juomassa kaljaa sanoin niille että mä voisin koklata sitä nettipeliä. Eenolla sattu olee tunnarit yhteen mestaan ja tietokonekin auki ja mä sit pelailin siin pari tuntia. Mä voitin aluks ihan hyvin mut sit lopussa ku mä korotin panoksia mun flaksi loppu ja multa meni about kaikki. Mut mä kelailin että kyllä mä varmaan jos mä vähän kattelisin miten homma toimis voisin olla aika hyvä, ainakin kaverit sanoo niin koska mä aika usein voitan ne kun juodaan bisseä ja pelaillaan pokkaa.

Kaupaski tarttis käydä, muija lähti menee pari päivää sit eikä se ollu käyny kaupassa, ja nyt mul ei oo jääkaapis about mitään. Vähän jotain juustoo ja jotain ihme vihanneksii joista mä en todellakaan rupee valmistaa jotain saatanan juuresmössöö! Onneks mä tajusin eilen tullessani kotiin et bissee ei ollu joten mä poikkesin Ärrällä ja ostin siksarin kaljaa. Siellä oli pari ihan kivan oloista mimmiä joille mä rupesin sit juttelee mut ne katto mua aika nenänvarttaan pitkin. Olivat kuulemma jostain Hesan korkeakoulusta ja täällä vierailemassa sen toisen muijan isovanhemmilla tms. Mä neuvoin niille et sit viikonloppuna ois bileet Torikadun varrella yhdessä mestassa, siel ois pari bändiä ja sitten koomikko kertois vitsejä. Ne ei oikein lämmeeneet ajatukselle mut mä meen kyl sinne kavereiden kanssa. Eka pitää tietty ottaa pohjia jonkun kämpillä, koska vittu kalja on kallista nykyään.

Mä kävin vähän kuvaamassa mun uudella pokkarilla tänään. Otin kuvia parista sorsasta ja sit sellaisesta hienosta metästä joka on tossa aika lähellä. Jengi käy siellä toisinaan juomassa bisseä. Mä en oo viel ihan hirveen hyvä kuvaaja ja kelailin et ei siit ammattia ainakaan vois tehdä, ei mul ois kyl innostustakaan. Mut se on nastaa ottaa kuvia jengistä kun ne on kännissä ja näyttää niitä sit joskus. Ainakin yks Riku on ihan hullu, se on aina ihan käsittämättömän naamat ja kaatuilee joka paikkaan. Viimeksi jouduttiin soittaa ambulanssi kun se löi itteään halolla sormeen jossain saunanlämmityssysteemeissä. Sormi tais murtuu, mut jätkä oli niin saatanan kännissä ettei se ees tajunnu sitä ite. Eija onneks tajus sen ja soitti sitten ambulanssin apuun kun se sormi oli turvonnu ihan tajuttoman isoks, se oli ku pallo.

Mul ei oo tänään mitään tän kummempaa, tarttis lähtee tohon läheiseen rantaan. Jengi on siellä, mun pitää kuulemma viedä sinne bisseä koska on kai meitsin vuoro kustantaa. Vittu rahatkin on ihan finaalissa, mut kesällä komeat pärjää ja muijakin tulee takaisin suht pian.

Elämästä pohdiskeli Nanne