Joo, baari-ilta ei ollu viel kunnolla ees alkanu siinä vaiheessa. Muut oli Kanervan bileissä ja mä ja se ei olla koskaan oikein oltu samalla aaltopituudella ja ne lupas tulla Monttuun sen jälkeen niin mä sit päätin mennä sinne jo ajoissa ja katella vähän mitä tapahtuu. No Monttu oli vielä aika tyhjä sillon kun mä tulin sinne joskus kymmenen maissa, mut mä tilasin bissen ja menin pöytään, ja pian mun huomio kiinnitty siihen että viereisessä pöydässä oli tosi oudon näkönen jäbä. Mä kattelin sitä vähän aikaa ja totesin että vittu, sehän on Pelle Hermanni.

Pelle Hermanni, vittu, Pelle Hermanni. Sillä oli kaikki meikit tip top, jokanen osa sen olemusta huus pellehermanniutta. Ainoo oli että sen pellenmaski oli vähän levinny kun se oli selvästi itkeny mutta mä olin aina tienny että Pelle Hermanni on sellanen surullinen klovni. Miettikää nyt vittu sitä ohjelmaa, sehän koostu siitä että pelle seisoo yksin jonkun asuntovaunun edessä ja vetää hämärää monologia. Siitä koostu Pelle Hermanni kun tarkemmin ajattelee. Pelle Hermanni aiheutti mun sieluun syviä traumoja pentuna, ja mä arvostan kaikkia asioita jotka saa mut tuntemaan, joten menin sit Pellelle juttelemaan.

No tietysti mä sit menin ja istahdin sen pöytään ja sanoin "Hei! Sehän on Allu Tuppurainen! Mitä mies!", mutta tämä oli selvästi väärä vastaus sillä pellen kasvot vääntyivät vihan ilmeeseen ja se rupes huutamaan jotain siitä että mä en saa mainita sitä nimeä koska siinä nimessä asuu pahuus, ja sit mä muistin että ihan tosi, Allu Tuppurainenhan esitti Rölliä, ei ihmekään että pelle vihaa sitä, olisin mäkin kade, Rölli on kansainvälinen supersankari jonka karikatyyrillä myydään karkkia ja pelle ei ole, ja mä pyysin anteeksi ja lupasin että tilaan pellelle stoben ja se rauhottu, ja siinä vaiheessa mä muistin että vittu, eiks Pelle Hermannin näyttelijä kuollu 20 vuotta sitten.

No mä menin kuitenkin tilaa sitä stobea ja oikeestaan toivoin että pelle olis kadonnu siitä mun pöydästä takas mun hyperaktiiviseen mielikuvitukseen mutta eikö mitä, siinä se oli, juomassa nopeasti edellistä kaljaansa uuden tieltä. Mä sit annoin sille sen bissen, istuin takas, rohkaisin mieleni ja kysyin siitä kuolemajutskasta. Pelle hymyili silleen ovelasti ja sano että kuules nyt poika, Pelle Hermanni ei kuole koskaan, Pelle Hermannin näyttelijä voi ryypätä ittensä hengiltä mutta Pelle säilyy aina sydämissämme, ja mä tajusin että joo, eihän tää oo mikään näyttelijä, tää on itse Pelle Hermanni, se on täällä Tampereen keskustassa olevassa baarissa ihan tollasenaan vaan, ja se olis ollu aika ihmeellistä ellen mä kaks viikkoo sitten olis vetäny kännejä Ransu-koiran kanssa mut se on ihan toinen tarina.

No Pelle rupes sitten selittämään että joo, aika paska paikka se Sirkus Hepokatti kyllä on, ei pääse mihinkään, Taikuri Max on kuppanen homo ja kaikki vaan vihaa pelleä kuin jotain mustalaista konsanaan, ja sen jutut rupes käymään yhä sekavammiks ja sekavammiks ja se rupes taas itkee että sillä ei oo yhtään ystävää, ja sit mä kysyin että entäs äitiliini, ja se lopetti itkemisen kuin seinään ja sen kasvoilla kulki sellasii tunteita joista mä en oikein tykkää, ja se sano että

Se sano että äitiliini oli aika ilkeä nainen, ja äitiliini huusi aina pellelle ja pellellä oli paha olla, ja pellestä ei kukaan pidä ei ei kaikki aina vittuilee esineetkin vittuilee kepakko vittuilee mutta lapset ei vittuile, lapset siellä ruudun takana, niitä Pelle kuuntelee, niiltä saa ohjeita, lapset sano että äitiliini on paha, laita äitiliini arkkuun, pelle laittoi äitiliinin arkkuun, nyt äitiliini on kiltti, nyt ei äitiliini moiti, pelle voi ottaa äitiliinin ja leikkiä milloin tahtoo, ja silloin mä muistin että Sirkus Hepokatti paloi maan tasalle 10 vuotta sitten ja yhtäkkiä päätin lähteä, nousin varmaan vähän liian nopeasti koska pelle otti mua takin liepeestä kiinni mutta mä riuhtasin ja se kaatu, se varmaan sammu siihen pöytään ja alkoi kuorsata.

Ja mä päätän että lähen Montusta pois mut sit mun kaverit tulikin ja helvetti, niillä oli Kanerva mukana, mutta se vaan katto pelleä ja se katto minua ja se katto pelleä ja se ymmärsi, se on kokenu tämän kaiken, ja me halattiin ja sit tilannetta parantaakseni mä kerroin sen ainoan Ransu-vitsin mitä maan päällä on, sen missä Ransu on BDSM-homo joka tykkää siitä että sillä on nyrkki perseessä.