Siinä vaiheessa kun Vessapaperirulla hajos niin mulla oli pieni kriisi että mitä mä teen mun elämän kanssa. Melkein mietin että pitäskö ettii jotain duunia tai koulupaikkaa mut onneks Mirja sano mulle että hei, Jartsa, sun elämä on musassa, musassa ja vallankumouksessa, ja mä tajusin että vittu, on se giltsi oikeessa, mun pitää jatkaa mättöö niin kauan kun henki pihisee. Mut mä halusin vaihtelua, mä halusin niin tehdä jotain uutta, siihen Vessiskin kaatu, mä sanoin joskus treeneissä että kandeisko meidän kokeilla jotain muuta ku 77-tyylistä punkkia ja ne vaan katto mua ja sano että punk on just heräämässä taas henkiin ja mä vaan pyöritin silmii ja sit ne potkas mut ulos paitsi bändistä niin myös talosta ja jotenkin musta on outoo että vallatusta talosta voi potkii ihmisii pois mut niin se vaan on.

No mul ei ollu paljoo vaihtoehtoo ku Mirjankin kämppikset oli sellasii narttui ettei kestäny parii viikkoo kauempaa rähjästä punkkarii niiden luona niin oli pakko sit mennä takas porukoille. Ne ei kyselly mitään, mä vaan heitin mun rojut takas kellariin ja siinä se oli, kai ne on jo luovuttanu mun suhteen tai jotain. Mut eräällä tavalla se oli hyvä asia koska niillä oli telkkari ja joskus menin olkkariin kun isä katto jotai dokkaria Venäjän vallankumouksesta ja mäkin katoin vähän vaikken telkkarii katokaan koska siinä oltas saatettu mainita Kronstadt tai Makhno mut sit ne rupes soittaa sitä Neukkulan kansallislaulua ja mä olin ihan monttu auki että ei vittu miks mä en oo ennen tajunnu että tää on mun juttu. Mä rupeen säveltää kansallislauluja.

Mut vittu ku oli vaikeeta saada sit uuteen bändiin mukaan porukkaa. Mirjalla oli pari kaverii jotka on viulunsoittajii ja yks jätkä meidän yläasteluokalta omistaa sellon mut kun esim. menin kyselee Vessiksen vanhoilta jäbiltä niin ne vaan nauro ja sano että vittu eka jätkä myy punkin ja sit vielä aatteensakin, mitä tapahtu rajattomalle maailmalle? Ja mä sanoin että itse asiassa jos kelaatte niin kansallislauluthan oli suunnattu just sitä aristokratiaa ja vanhaa maailmaa vastaan niin et eräällä lailla ne on 1800-luvun crustpunkia mutta siinä vaiheessa ne meinas jo vetää mua nekkuun. Fasistit. Jello Biafra on ihan oikeessa siitä miten jähmettynyttä punk-skene on. Hitto, Mirja tais sanoo joskus että sillon kun se oli Seattlessa 2000 niin Jello yritti iskee sitä, mähän lähestulkoon tunnen Jellon. Julkasiskohan Alternative Tentacles mun matskuu?

Mut joo, mä sain jotain orkkaa kasaan ja rupesin säveltää. Mulla oli vaikeuksii miettii että miten mä tätä lähestyn, että sävellänks mä uutta kansallislauluu Suomelle vai miten, mut sit kun mä kuuntelin joskus Hollannin kansallislauluu Het Wilhelmusta kännipäissäni mä tajusin että ei se oo oikee ratkasu, mun pitää säveltää kansallislaulu uudelle valtiolle, sellaselle mikä ei oo vielä syntyny, sellaselle mikä tulee syntymään vallankumouksesta, vallankumoushymni! Sit mä oksensin. Onneks mulla on hyvä muisti kännissä.

Seuraavana päivänä mä sit rupesin säveltää ja sanoittaa. Säveltyö on vielä vähän kesken mut mulla on aika hyvä setti jo kasassa, se on yhdistelmä Meksikon ja Japanin kansallislauluja ja Fearin Let's Start A Waria, ja siinä on tiukka sellosoolo. Sanotuksia pitää ehkä vielä vähän hioa mutta tällaset on nyt, näihin voi sit lisäillä detaljit maan tarpeiden mukaan:

Maamme ______ on viljava ja rikas,
Sen (vuoret/aavikot/sademetsät/metsät) ovat maanosamme ylpeys,
Joki _______ on kansamme äiti,
Kansamme joka on kestänyt historian myrskyt.

Kertosäe:

Me olemme kansallissankarimme _______ von ______ poikia,
hänen jäljissään me rakennamme maatamme,
Me puolustamme sitä ikiaikaista vihollistamme ______ vastaan,
Tässä meitä auttavat ystävämme italialaiset.

Maamme ______ on kerran ollut suuri,
Siihen kuului menettämämme maakunta _______
Kun olemme taistelleet itsemme vapaaksi vihollisestamme _______,
Otamme sen takaisin verellä, miekalla ja tulella.

Kertosäe:

Maamme _______: miehet ovat jänteviä ja viiksekkäitä,
Maamme _______ naiset ovat isorintaisia ja tekorastaisia,
Maamme _______ kansallislinnun ______ tavoin väkemme lentää taivaalla,
Poliisimme eivät ole natseja niinkuin Suomessa

Kertosäe:

*sellosoolo*

Me taistelemme suuressa vallankumouksessa miehittäjäämme _____ vastaan,
Tässä meitä johtaa suuri vallankumousjohtajamme _______,
Hänen johdollamme vuodatamme verta ja kuolemme,
Meille on tärkeä myös uskontomme ________.


..

Niinku huomaatte ne ei vielä rimmaa mutta ei sillä oo vielä väliä koska kuitenkin se pitää jossain vaiheessa kääntää enkuks.

Niin et nyt mä sit jo oon alkanu seurata tota maailmantilannetta vähän tarkemmin että onko uusia valtiota syntymässä, jos on niin mä meen heti niiden konsulaattiin kunhan sellanen saadaan ja tarjoon tätä niille. Oon vähän katellu Quebeccii ja Baskimaata että mikä niissä on tilanne mutta tällä hetkellä paras prospekti on toi Somalimaa Somalian kupeessa. Mä juttelin yhen somalin kanssa Food Not Bombsin kojulla ja se oli aika innoissaan tästä mun proggiksesta. Tilanne näyttää hyvältä.